Оподаткування ПДВ маркетингових послуг, якщо однією зі сторін договору є нерезидент

 

Як оподатковувати ПДВ-операції з надання й отримання маркетингових послуг, якщо однією зі сторін договору є нерезидент, а другою стороною – резидент України – платник ПДВ?

 

Порядок оподаткування ПДВ в Україні визначено положеннями Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі – ПКУ).

У розумінні пп. 14.1.108 ПКУ маркетингові послуги (маркетинг) – послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчення ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації й управління руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, зокрема: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору й розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).

Згідно з пп. “б” п. 185.1 ПКУ об’єктом оподаткування є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташовано на митній території України відповідно до ст. 186 цього Кодексу.

За загальним правилом місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у п. п. 186.2 і 186.3 ПКУ (п. 186.4 ПКУ).

Оскільки маркетингові послуги не згадано окремо, застосовувати треба положення п. 186.4 ПКУ. Отже, місцем постачання маркетингових послуг є місце реєстрації постачальника.

Такої позиції дотримується й ДФСУ, про що свідчать, зокрема, індивідуальні податкові консультації від 27.02.2018 р. № 796/6/99-99-15-03-02-15/ІПК і від 15.11.2017 р. № 2618/6/99-99-15-02-02-15/ІПК.

Датою виникнення податкових зобов’язань із постачання послуг вважають дату, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше (п. 187.1 ПКУ):

– дата зарахування (отримання) коштів від покупця/замовника як оплати послуг, що підлягають постачанню;

– дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

З урахуванням наведеного вище можна зробити такі висновки:

– якщо постачальник маркетингових послуг є резидентом України – платником ПДВ, такі операції треба оподатковувати ПДВ на загальних підставах за правилом першої події;

– якщо постачальник маркетингових послуг – нерезидент, ПДВ не виникатиме. Відповідно в покупця – платника ПДВ унаслідок отримання таких послуг від нерезидента жодних наслідків у частині ПДВ не з’явиться.

 

Олег Коваль 

Консалтингова компанія “ЕКСПЕРТ”  

Опубліковано:
Інформаційно-правова пошукова система «ЛІГА:ЗАКОН»

*******

Усі права на цей матеріал належать Консалтинговій компанії «ЕКСПЕРТ». Будь-яке копіювання, передрук, поширення цілком або частково допускається винятково з письмового дозволу правовласника.

Related posts

База оподаткування ПДВ при продажу запасів, виявлених при інвентаризації

Підприємство за наслідками інвентаризації в минулому році виявило матеріали, які не були обліковані та документів на придбання яких немає. Їх оприбуткували на субрахунку 201 за вартістю, визначеною комісією з інвентаризації. Тепер ці запаси продаються, але за ціною, дещо...

Read More

Наслідки отримання єдинником доходів понад граничний обсяг, встановлений для другої групи

Фізична особа – підприємець перебуває в групі 2 єдиного податку. Обсяг доходів наближається до 1500000 грн. Чи зможе ФОП у середині четвертого кварталу перейти на третю групу в разі отримання доходів у більшому розмірі, ніж граничний обсяг другої...

Read More

Як зміниться порядок декларування валютних цінностей із набранням чинності Законом “Про валюту і валютні операції”?

Насамперед зазначимо, що Закон України “Про валюту і валютні операції” від 21.06.2018 р. № 2473-VIII (далі – Закон № 2473) набрав чинності 07.07.2018 (з дня, наступного за днем його опублікування), але буде введено в дію через сім місяців...

Read More