Особливості складання наказу в разі проведення періодичних інвентаризацій

У ст. 10 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.99 р. № 996-XIV передбачено, що для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства зобов’язані проводити інвентаризацію активів і зобов’язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка.

При цьому об’єкти і періодичність проведення інвентаризації визначаються власником (керівником) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов’язковим згідно із законодавством.

Випадки обов’язкового проведення інвентаризації передбачено в п. 12 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2000 р. № 419, до яких належить, зокрема, проведення інвентаризації активів та зобов’язань перед складанням річної фінансової звітності підприємства.

У інших випадках обсяги, періодичність та строки проведення інвентаризації визначаються власником або керівником підприємства.

Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань затверджено наказом МФУ від 02.09.2014 р. № 879 (далі – Положення № 879).

Відповідно до п. 3 розділу II Положення № 879 об’єкти, періодичність та строки проведення інвентаризації у звітному році затверджуються розпорядчим документом керівника підприємства.

З урахуванням цього, вважаємо можливим визначення керівником підприємства періодичності проведення інвентаризації (або конкретних дат) і місць проведення інвентаризації певних груп оборотних активів протягом року в одному наказі (розпорядженні) на поточний календарний рік.

Дія цього наказу поширюватиметься на всі зазначені в наказі підрозділи підприємства і окремих наказів на кожну інвентаризацію протягом року не потрібно буде видавати.

Якщо протягом року виникне потреба у внесенні змін до такого документа, то керівник може підписати додатковий наказ (розпорядження) щодо таких змін.

Окремо нагадаємо, що інвентаризація запасів проводиться за місцями їх зберігання та окремо за матеріально відповідальними особами (п. 4.1 Положення № 879).

На завершення зазначимо, що МФУ дотримується аналогічної думки. Зокрема, у листі МФУ від 11.04.2016 р. № 31-11420-07-10/10433 стверджується, що питання, пов’язані зі створенням інвентаризаційних комісій та строками проведення інвентаризації, належать до повноважень керівника підприємства.

Олег Коваль,
Консалтингова компанія «ЕКСПЕРТ»

Опубліковано:
Інформаційно-правова пошукова система «ЛІГА:ЗАКОН»

*******

Усі права на цей матеріал належать Консалтинговій компанії «ЕКСПЕРТ». Будь-яке копіювання, передрук, поширення цілком або частково допускається винятково з письмового дозволу правовласника.

Related posts

Відшкодування ПДВ: які строки давності?

Вирішуючи питання про обмеження строків права на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, тривалий час практика йшла шляхом обмеження такого права строком у 1095 днів. Вона базувалась на п.102.5 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі...

Read More

Щодо обмеження операційного дня для цілей реєстрації податкових накладних

12.04.2018 р. ДПС «ДІНАЙ»

Щодо обмеження операційного дня для цілей реєстрації податкових накладних

24.03.2018 року набрала чинності постанова КМУ від 21.02.2018 р. N 204, якою внесено зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових...

Read More

Код УКТ ЗЕД як новий реквізит касового чека

12.04.2018 р. ДПС «ДІНАЙ»

Код УКТ ЗЕД як новий реквізит касового чека

Чи повинен касовий чек РРО містити код згідно з УКТ ЗЕД щодо будь-яких готівкових розрахунків або це стосується лише окремих товарів...

Read More