Чи потрібно з 01.01.2014 р. заповнювати графи податкової накладної щодо номера свідоцтва платника ПДВ?

 

Відповідно до нової редакції п. 183.11 ПКУ за запитом платника ПДВ контролюючий орган надає безоплатно та безумовно протягом двох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з реєстру платників податку. Витяг діє до внесення змін до реєстру. 

Форма запиту про отримання витягу та форма витягу з реєстру платників податку повинні бути затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. На даний момент такі форми ще не затверджено, а проект наказу «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», яким їх буде затверджено, оприлюднено на сайті Міністерства доходів і зборів України. 

Тобто, починаючи з 01.01.2014 р. свідоцтва платників ПДВ не видаються, а замість них за заявою платника ПДВ можна отримати витяг з реєстру платників ПДВ. 

У зв’язку з цим виникли питання у новостворених платників ПДВ, а також у тих платників, у кого змінюються в 2014 році реєстраційні дані (місцезнаходження, найменування тощо) щодо заповнення граф податкової накладної «номер свідоцтва платника ПДВ». 

Форма податкової накладної, затверджена наказом Мінфіну від 01.11.2011 р. № 1379, містить реквізит «номер свідоцтва платника ПДВ». Нову форму Міндоходів поки що не затверджено. 

Для відповіді на питання щодо заповнення цього реквізиту насамперед нагадаємо положення п. 201.1 ПКУ щодо переліку обов’язкових реквізитів податкової накладної. До них включено: 

а) порядковий номер податкової накладної; 

б) дата виписування податкової накладної; 

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи, або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, – продавця товарів/послуг; 

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); 

ґ) місцезнаходження юридичної особи – продавця або податкова адреса фізичної особи – продавця, зареєстрованої як платник податку; 

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи, або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, – покупця (отримувача) товарів/послуг; 

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; 

є) ціна постачання без урахування податку; 

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; 

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; 

и) вид цивільно-правового договору; 

і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів і товарів, ввезених на митну територію України). 

Податкова накладна повинна бути підписана уповноваженою платником ПДВ особою та скріплена печаткою. 

Як можна побачити, номер свідоцтва платника ПДВ не включено до переліку обов’язкових реквізитів податкової накладної. 

Вищенаведене дозволяє дійти висновку, що оскільки тепер не передбачено такого документа, як свідоцтво платника ПДВ, то починаючи з 2014 року такий реквізит можна не заповнювати (або зазначати номер свідоцтва платника ПДВ до моменту, коли відбуваються зміни реєстраційних даних). 

Приємно зазначити, що Міндоходів надало роз’яснення аналогічного змісту (лист від 17.01.2014 р. № 1094/7/99-99-19-04-02-17), в якому сказано: 

«Крім цього, відсутність у податкових накладних, складених після 1-го січня 2014 року в паперовому чи електронному вигляді, номера Свідоцтва продавця чи покупця не є порушенням порядку їх заповнення, та не є підставою для відмови у їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також, податкові накладні, складені після 1-го січня 2014 року в паперовому чи електронному вигляді без зазначення номера Свідоцтва продавця чи покупця не можуть бути виключені зі складу податкового кредиту платника податку – покупця, при умові дотримання інших вимог щодо оформлення податкових накладних. 

Це стосується також інших документів, складених після 1-го січня 2014 року, форми яких передбачали зазначення номера Свідоцтва. 

При цьому інформуємо, що зазначення платниками податку на додану вартість, реєстрацію яких платниками податку було здійснено до 1-го січня 2014 року, у податковій звітності з податку на додану вартість, податкових накладних та інших документах, складених після 1-го січня 2014 року, номера Свідоцтва не є порушенням порядку їх заповнення». 

Отже, Міндоходів підтверджує, що номер свідоцтва платника ПДВ у податкових накладних, виписаних з 01.01.2014 р., зазначати не потрібно. 

Нагадаємо, що за січень 2014 року платники ПДВ повинні подавати декларацію з ПДВ і реєстр виданих та отриманих податкових накладних за новими формами, затвердженими наказами Міндоходів від 13.11.2013 р. № 678 та від 25.11.2013 р. № 708, відповідно. 

Зазначені форми все ще містять реквізит «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість», а тому роз’яснення Міндоходів, надане у листі від 17.01.2014 р. № 1094/7/99-99-19-04-02-17, є актуальним і в цьому випадку. 

 

Олег Коваль,

Консалтингова компанія «ЕКСПЕРТ»

 

Опубліковано:

Інформаційно-правова пошукова система «ЛІГА:ЗАКОН»

*******

Усі права на цей матеріал належать Консалтинговій компанії «ЕКСПЕРТ». Будь-яке копіювання, передрук, поширення цілком або частково допускається винятково з письмового дозволу правовласника.